vrijdag 28 april 2017

Brabantia houdt van groen

Wij hebben nog nooit zoveel gewassen als het afgelopen jaar. Werkelijk, de wasmachine snort elke dag wel een keer en soms zelfs twee of drie keer wanneer ik een dag (of twee) heb overgeslagen. Sinds de geboorte van Julie kom ik handdoeken en theedoeken te kort, gaan er heel wat hoeslaken(tje)s doorheen en zijn ook de hydrofiel doeken vaste klant. En dan hebben wij nog een baby die relatief weinig spuugt! En we hebben maar één baby, respect voor alle grotere huishoudens. Petje af.

Een droger hebben we niet. We hebben een grote zolder (die trouwens hard aan een metamorfose toe is, maar dat is een ander verhaal) en daar zijn drie waslijnen over de hele breedte van de zolder gespannen. Er hangt een rek aan de balustrade van de trap en vlak voor Julie’s geboorte hebben we (vooruitziende blik) een extra droogtoren gekocht. We hebben ruimte genoeg, het is energie besparend en alle kleertjes en kleding met leuke en fleurige printjes blijven zo veel langer mooi.

Nu is dit mooie exemplaar van Brabantia daar bij gekomen. In de kleur Passion Red! Hoe gaaf?! En wees gerust, ook dit droogrek krijgen wij makkelijk gevuld. Afgelopen week zette ik het rode rek in de tuin en hing ik de (nieuwe) roze handdoeken te droog. Normaal duurt het best wel even, voordat handdoeken droog zijn. Nu duurde dat max een uurtje! En de handdoeken roken ook nog eens heerlijk fris. Dat ga ik vaker doen bij droog weer. Was die naar buiten ruikt, daar kan niets tegen op.

Brabantia heeft een nieuwe campagne ‘Love Nature‘. Dit wasrek is daar onderdeel van. Koop een droogmolen of een droogrek (er zijn verschillende modellen) en Brabantia koopt een boom. Inmiddels zijn er al 800.000 bomen geplant in samenwerking met de internationale non-profit organisatie WeForest. WeForest zet zich in voor het herbeplanten van een inheems bos en tegen woestijnvorming. Zo brengen zij een beweging op gang rondom het planten van biodiverse bomen. Daarbij stimuleren zij de lokale economie op een duurzame manier.

De uitgebloeide bos met voorjaarsbloeiers stond al klaar om richting bruine kliko te gaan. Ik kon het niet laten om ze nog even aan het droogrek er bij te hangen. Dit doen we normaal gesproken natuurlijk niet! Maar het matcht wel heel lekker met het heerlijke rood van het droogrek, de roze handdoeken en de gedachte achter de ‘Love Nature’ campagne.

Fijn weekend! Op naar het mooie weer en heel wat wasjes die naar buiten mogen en kunnen!

Deze post is in samenwerking met Brabantia voor de Love Nature campagne tot stand gekomen.

Laat een reactie achter